خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

انواع کبوتران پرشی تهرانی، انگلیسی، پاکستانی، پتی والا و …را شناسایی نمایید

انواع کبوتران پرشی تهرانی، انگلیسی، پاکستانی، پتی والا و …را شناسایی نمایید.

در این مطلب قصد داریم به شما دوستداران کبوتر کمک کنیم راحتتر بتوانید کبوتران پرشی را شناسایی کنید.

کبوتران یا کفترها نژادهای گوناگونی دارند که میتوانیم آنها را بر اساس میزان ساعت پرش به دو دسته پرشی و غیر پرشی تقسیم کنیم، که در دسته اول نژادهایی مانند تهرانی، انگلیسی، پاکستانی و … قرار میگیرند و در دسته غیر پرشی انواع دم چتری ها، نوک ریزها، گوشتی ها و.. قرار دارند میزان پرش در کبوتران پرشی بالای 4 ساعت است که کبوتر با این میزان پرش در دسته پرشی قرار میگیرد البته در این دسته کبوترانی رکوردهای عالی زده اند و استثنایی میپرند مانند پتی واله پاکستانی که بالای 12 ساعت پرش دارند.

از نشانه هایی که بین تمام کبوتران پرشی مشترک است رنگ پاهای کبوتر است که معمولا بدلیل قرار گرفتن در فشار بالا به رنگ بنفش و بعضا کبود تغییر رنگ میدهد بعضی از دوستداران کبوتر تعداد دم کبوتر و انداره پر یا اصطلاحاً تیزی کبوتر یا پرهای بال کبوتر را در این زمینه موثر میدانند که هر چه کوتاهتر باشد پرش سنگینتری دارد و همچنین فیزیک کبوتر نشان دهنده پرشی بودن یا نبودن نیز میتواند باشد به اسن صورت که بدن و فیزیک کبوتران پرشی گرد و کوچک در عین حال سبک و قرص و محکم است و به اصطلاح زنبوری بال میزند.

در این بین میان کبوتر های پرشی نیز هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، مثلا کبوتر تهرانی با پرش سنگین از دید انسان بالاتر میرود و در آنجا پرش خود را حول محور خانه که به اصلاح جلد آن است انجام میدهد و بعد از اینکه خسته میشود کم کم برای نشستن اقدام میکند. بر خلاف کفتر تهرانی کفتر انگلیسی پرش خوبی دارد ولی در دید انسان پرش میکند و با چشم میشود آن را دید و بعضی ها دوست دارند پرش حیوان را ببینند به همین خاطر از این نژاد نگهداری میکنند.

کبوتران غیر پرشی معمولا ظاهری ایرودینامیک ندارند و کسانی که در این زمینه تجربه دارند میتوانند براحتی با مشاهده ظاهر کبوتر متوجه پرشی بودن یا نبودن آن شوند.

کبوتران پرشی را باید برای پرش تربیت و آماده کرد یا به اصطلاح کبوتر دوستدان آن را ساز کرد. ساز کردن کبوتر متدهای مختلفی دارد از جمله تمرین دادن منظم حیوان و اذیت نکردن حیوان با پرش زیاد و همچنین از نظر تغذیه می بایست با ارزن و دان آن را بالانس کنید تا کبوتر چربی نزندو با دادن گل شور بدن حیوان را تقویت و ورزیده کرد.

بعضی از کبوتر بازان یا کفتر بازان حرفه ای که تجربه زیادی در این زمینه دارند معتقد هستند که می بایست جوجه را در هنگام بیرون کردن به مرور چند نوبت با کبوتران با تجربه پرش سبک و چند نوبت با پرش متوسط و بقیه پرش جوجه ها را با کبوتران پرش سنگین انجام داد که با اصطلاح حیوان ساز شود و روی پرش سنگین قفل شود.

نکاتی را که بعد از پرش سنگین می بایست رعایت کنید تا به حیوان شما آسیب وارد نشود مثل اینکه قبل پرش غذای سبک ترجیحاً با ارزن داشته باشند و بعد از پرواز تا چند دقیقه آب جلوی حیوان نباشد تا زیاده روی نکند و تلف نشودو همچنین بدلیل فشار بالا در آسمان و آن ارتفاع خون برای تغذیه ارگان های اصلی بدن صرف میشود و اصلاحا پای کبوتران خون خالی میکند و این موضوع موجب فلج موقت بعد از پرش طولانی میشود لذا ماساژ گای حیوان بعد از پرش از آسیب جلوگیری میکند.

در آخر می بایست این نکته را بازگو کنم که به هیچ عنوان هر روزحیوان ساز شده خود را هوا نکنید و یک روز حداقل نفس بدهید سپس اقدام نمایید البته این موضوع برای حیوان های بالای 6 ساعته که باعث تحلیل رفتن آنها نشود و همیشه شاداب و سرحال باشند.

ضمناً جهت آشنایی با اصطلاحات کبوتر بازی این قسمت را مطالعه نمایید.

اگر دنبال کبوتران پرشی با نژادهای مختلف و اصیل هستید با ما تماس بگیرید.

پرورش کبوتران پرشی و زینتی مجلل

مدیریت : اکبر مجلل

شماره تماس: 09121902546

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات