خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

دستی کردن طوطی و چطور طوطی را رام کنیم

با سلام درورد خدمت شما همراهان همیشگی و دوست داران حیوانات. بسیاری از دوستان پیام فرستادن و ایمیل زدن و گفته اند  طوطی که خریداری کردند اندکی خشن است و رام نشده و یا یه جورایی میشه گفت که این طوطی های خریداری شده نیمه رام هستند. بعضی های میگویند که به دلیل تغیر صاحب و موقعیت مکانی است اما باید بگم که این طور نیست شما درست فکر کرده اید این طوطی های نیمه رام هستند و هنوز به صورت کامل رام نشده اند و یا به قول معروف دستی نشده اند.

اما جای نگرانی نیست ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم به همین دلیل مقاله ایه با عنوان دستی کردن طوطی و چطور طوطی را رام کنیم برای شما تهیه کرده ایم با ما همراه باشید تا بیشتر راجب این موضوع صحبت کنیم . اگر در رابطه با دستی کردن طوطی نظر و یا عقیده ای دارید در انتهای همین مطلی برای ما نظر خود را کامنت کنید و ما در بهتر شدن این مقاله یاری کنید.

صفر تا صد دستی کردن طوطی

در نگهداری طوطی به صورت انفرادی مهمترین چیزی که مورد نظر نگهدارنده میباشد اهلی شدن و دستی بودن طوطی است. اکثر طوطی هایی که برای فروش ارائه میشوند وحشی یا نیمه اهلی هستند و دستی ها از قیمت بالایی برخوردارند. حال راه چاره چیست؟؟
ایا میتوان طوطی وحشی را به طوطی دستی تبدیل کرد؟؟؟ ایا طوطی خریداری شده را میتوان چنان دستی کرد که از سرو کولتان بالا رود؟؟؟ اصلا طوطی ها اهلی و دستی میشوند؟؟؟
جواب همه این سوالها مثبت است و شما میتوانید طوطی که خریداری کرده اید را با روشی که در ادامه متن بیان شده ،کاملا اهلی کنید و از نگهداری طوطی که خود اهلی کرده اید لذت ببرید

شناخت محیط

زمانی که شما یک طوطی را از یک محیط به محیط خانه می آورید طبیعی است که طوطی یا هر حیوان دیگر احساس امنیت نخواهد کرد، شما باید چند روزی طوطی را در یک محیط آرام و بدون استرس بگذارید تا به محیط عادت کند. طوطی را در یک محیط تاریک قرار ندهید و به فکر این نباشید که همان روز های نخست با طوطی ارتباط برقرار کنید. حداقل بین 10 الی 15 روز فقط باید برای طوطی آب و غذا بگذارید.

عادت کردن طوطی به صاحبش

سعی کنید برای دستی کردن طوطی پرنده را در محیطی که خود شما بیشتر در آن مکان در خانه می باشید قرار دهید(منظور ازین مورد مکان های پر تردد نیست مکانی خلوت انتخاب کنید که طوطی از دور بتوانید شما را زیر نظر بگیرد) تا طوطی شما بتواند به آسانی با شما ارتباط برقرار نماید ، در این صورت احساس آرامش و صمیمیت بیشتری برقرار می شود.

محل قرار گیری قفس

پرندگان زینتی و طوطی سانان  همیشه دوست دارند در ارتفاع زندگی کنند و زمین نشستن را دوست ندارند. قفس طوطی باید در ارتفاع حداقل 70 الی حداکثر 90 سانتی متر از سطح زمین باشد و یادتان باشد به هیچ عنوان قفس طوطی را بر روی زمین نگذارید. خیلی خوب میشود اگر داخل قفس برای طوطی اسباب بازی بزارید این باعث ریلکس شدن پرنده میشود

جلب اعتماد

 هیچ نوع حرکت سریع و شتاب زده ای انجام ندهید که طوطی از طرف شما احساس ترس کند. در صورتی که احساس کرده اید، پرنده از رنگ لباس شما می ترسد، نباید به طوطی نزدیک گردید.

صحبت کردن با طوطی

حالا پس از سپری کردن این مدت و عادت کردن طوطی به محیط و اعضای خانواده می توانید به آرامی با او صحبت کنید و بسیار آرام دست خود را بر روی قفس طوطی بگذارید و هیچ گونه حرکتی با دست خود انجام ندهید. دفعه اولی که شما دست خود را روی قفس می گذارید طوطی بسیار وحشت زده می شود و بنابر این باید این کار را در مدت کوتاهی انجام بدهید. سعی کنید این کار را در روز چند بار تکرار نمایید.
زمانی شما می توانید دست خود را در قفس طوطی ببرید ، که طوطی ترسی از دست شما روی قفس و یا خود شما نداشته باشد. اکنون دست خود را به آرامی در قفس طوطی کرده ، کمی گشنگی باعث می گرددد که به دست شما و به دستتان اعتماد کند و هیچ گونه حرکتی با دست خود انجام ندهید.  پس از گذشت چند روز دست شما برای طوطی عادی می گردد و در این مرحله باید به آرامی زیر سینه طوطی را نوازش کنید و باید این کار هر روز و روزی چند بار تکرار شود.

چه زمانی طوطی را از قفس بیرون بیاوریم

در قفس طوطی را نوازش کنید و به آرامی دست خود را زیر پای او ببرید و بگذارید روی دست شما بنشیند. چند روز داخل قفس این کار تکرار کنید و به خاطر داشته باشید در این مرحله به هیچ عنوان طوطی را با دست خودت بغل نکنید.

روش بیرون اوردن طوطی از قفس

در این مرحله کمی غذا کف دست خود ریخته و بگذارید روی دست شما بنشیند . بسیار آرام طوطی را از قفسش در بیاورید و در کنار قفس با دست دیگر طوطی را نوازشش کنید. در این مدت نباید هیچ گونه حرکت ناگهانی انجام دهید. ویدیو زیر به شما کمک میکند تا بهتر طوطی را روی دست خود بنشانید

بغل و نوازش طوطی

بعد از گذشت چند روز از مرحله قبل بگذارید طوطی روی شانه شما بنشیند و طوطی را بغل کنید و با او حرف بزنید . از اعضای خانواده در خواست کنید چند روزی فقط نوازشش کند ، به خاطر داشته باشید طوطی روی دست شما نشسته باشد و اعضای خانواده روی دست شما طوطی را نوازش کنند، زیرا طوطی فعلا فقط به شما اعتماد دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات