خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

سگ های ساموید

مطالب سگ

۲۴ مهر ۱۴۰۱ 1679 بازدید
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

سگ های ساموید

  •  ساموید ها سگ هایی بسیار خوش اخلاقی هستند،علاقه ساموئید به انسان احتمالاً از ارتباط نزدیک او با مردم ساموئید (امروزه به عنوان ننتسکی شناخته می شود) که هزاران سال پیش  در شبه جزیره تایمیر سیبری پرورش داده شدند، ناشی می شود.

  • سگها ساموئید سورتمه می کشیدند ،از گوزن های شمالی مراقبت می کرند ، شکار می کردند. ساموید ها همچنین با مردم زندگی می کردند ، با بچه ها بازی می کردند (که هنوز هم از آنها لذت می برند) و به گرم نگه داشتن آنها در آب و هوای سرد کمک می کردند.
  • تا به امروز ، شهرت ساموئید به عنوان یک سگ خانوادگی باهوش ، با وقار ، کاملاً شناخته شده است. او اغلب انتخاب می کند که به یک شخص خاص در خانه توجه کند ، اما با همه افراد سازگار و مهربان است.این نژاد باید در کنار مردم باشد. در حقیقت ، تنها گذاشتن بیش از حد یک ساموید منجر به افسرده کردن او می شود.
  • ویژگی مشخصی که در ساموئیدها جلب توجه می کند پوشش سفید،و فوق العاده ضخیم انهاست. در ماه های زمستان ، آنقدر متراکم می شود که به سختی می توانید پوست را مشاده کنید – که به معنی ریزش شدید در بهار است. و باور کنید یا نکنید ، “پشم” ساموئید مورد علاقه بسیاری از بافندگان است.
  • پوشش samoyed هر چقدر که باشکوه باشد ، مالکان باید از انها مراقبت کرده و برس بزنند تا مطمئن شوند که گره نخورده باشد.
  • Samoyed ها می تواند یک سگ پرحرف باشند ، با دم و زوزه یا پارس ، علاقه ها و مخالفت های خود را ابراز کند. بهتر است این سگ نیاز به فعالیت دارند ، در غیر این صورت احتمالاً او به رفتارهای آزار دهنده یا تخریبی مانند حفاری در باغچه ، پریدن از حصار ، قرار گرفتن در زباله یا جویدن کفش روی بیاورد. غریزه شکار او قوی است ، بنابراین مقاومت در برابر تعقیب ، خرگوش یا حتی گربه برای او دشوار است. حتی به یک ساموئید تربیت شده نیز نمی توان اعتماد کرد.
  • آموزش ساموئید نیز چالش برانگیز است. این نژاد باهوش است ، و به سرعت یاد می گیرد ، اما شما باید با یک نگرش مناسب آموزش را شروع کنید

سگ های ساموید

  • تاریخچه سگ های ساموئید

    نژاد ساموید یکی از 14 نژادی است که ارتباط مستقیمی با گرگ ها دارد. ساموئید در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 از سیبری خارج شد تا با سورتمه سفرهای قطبی از جمله سفر معروفسر ارنست شاکلتون به قطب جنوب بروند.

    آنها با کاوشگران مشهوری مانند ارنست شاکلتون ، روالد آموندسن و رابرت فالکون اسکات سفر کردند. این سگ ها در کنار کاوشگران ، سختی های وحشتناکی را تحمل کردند. تنها قوی ترین سگ ها از چنین سفرهایی جان سالم به در بردند.

    در پایان قرن نوزدهم ، کاشفان این منطقه به ساموئید و قدرت استقامت آنها علاقه مند شدند.تعدادی از Samoyed ها به انگلستان اورده شدند – جایی که نگاه خیره کننده و شخصیت های شاد آنها باعث می شد که تقریباً بلافاصله در بین علاقه مندان و حتی سلطنتی ها محبوب شوند. این محبوبیت تا به امروز ادامه دار

    گفته می شود یک ساموید به نام Antarctic Buck اولین ساموئیدی بود است که به انگلیس آورده شد. ملکه الکساندرا از علاقه مندان این نژاد بود.

    اولین استاندارد برای این نژاد در سال 1909 در انگلستان به تصویب رسید. باشگاه اصلی Samoyed America در سال 1923 سازماندهی شد.

اندازه سگ های ساموید

کشور : روسیه
قد : 53 تا 60 سانتی متر (نر)
48 تا 53 سانتی متر (ماده)
وزن : 20 تا 30 کیلوگرم (نر)
16 تا 20 کیلوگرم (ماده)
طول عمر : 12 تا 14 سال

ویژگی و خصوصیات رفتاری سامویید ها

ساموئید سگی باهوش ، ملایم و وفادار است. او با خانواده خود ، صمیمی و مهربان است.ساموئید نباید تنها گذاشته شود- او با کسانی که زندگی می کند ارتباط برقرار می کند و از نظر روحی و جسمی افسرده می شود اگر خانه یا فضایی که برای ان ها اماده کردید تنها بماند.

خوی ، ساموئید هنوز یک شکارچی است. او احتمالاً حیوانات کوچکی را که به عنوان طعمه تصور می کند ، تعقیب خواهد کرد.

رفتار و خصوصیات اخلاقی ساموید تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله وراثت ، آموزش و معاشرت قرار می گیرد. توله هایی سامویید با  کنجکاو و بازیگوش هستند ، مایلند به مردم نزدیک شوند.

مانند هر سگ دیگری ، ساموید نیز در جوانی به اجتماعی شدن زودهنگام – قرار گرفتن در معرض افراد مختلف ، مناظر ، صداها و تجربیات – نیاز دارد. معاشرت به شما کمک می کند سگ شما با تغییر محیط دچار استرس و ترس نشود.

مشکلات سلامتی

سامویدها به طور کلی سالم هستند ، اما مانند همه نژادها مستعد ابتلا به برخی از شرایط سلامتی هستند. همه سامویدها به هیچ یک یا به همه این بیماری ها مبتلا نخواهند شد ، اما اگر به فکر این نژاد هستید مهم است که از آنها آگاهی داشته باشید.

دیسپلازی مفصل ران: این یک بیماری ارثی است که در آن استخوان ران به راحتی در مفصل ران قرار نمی گیرد. بعضی از سگهایک یا هر دو پای عقب خود احساس دردمی کنند ، اما برخی دیگر علائم ظاهری ناراحتی را نشان نمی دهند. (غربالگری با اشعه ایکس مطمئن ترین راه برای تشخیص این مشکل است.) در هر صورت آرتروز با افزایش سن سگ ایجاد می شود. سگهای مبتلا به دیسپلازی مفصل ران نباید پرورش داده شوند

گلومرولوپاتی ارثی ساموید: این یک بیماری ژنتیکی کلیه است. این وضعیت در مردانی که در سه ماه اول زندگی تا زمان ظاهر شدن علائم سالم به نظر می رسند ، شدیدتر است. مرگ در اثر نارسایی کلیوی معمولاً در 15 ماهگی اتفاق می افتد. زنان در 2 تا 3 ماهگی علائم خفیف پیدا می کنند ، اما از نارسایی کلیوی رنج نمی برند. تا به امروز ، هیچ آزمایش غربالگری ژنتیکی برای گلومرولوپاتی ارثی ساموئید در دسترس نیست ، اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

کم کاری تیروئید: این نوعی اختلال در غده تیروئید است. تصور می شود که مسئول بیماری هایی مانند صرع ، آلوپسی (ریزش مو) ، چاقی ، بی حالی ، هایپرپیگمانتاسیون ، پودرما و سایر بیماری های پوستی است. با دارو و رژیم غذایی درمان می شود.

تنگی آئورت: این یک مشکل قلبی است که به دلیل اتصال باریک بین بطن چپ و آئورت ایجاد می شود. این می تواند باعث غش و حتی مرگ ناگهانی می شود.

سرطان: علائم شامل تورم غیرطبیعی زخم یا برجستگی ، زخم هایی است که بهبود نمی یابند ، خونریزی از هر قسمت از بدن و مشکل در تنفس یا از بین بردن. درمان های سرطان شامل شیمی درمانی ، جراحی و داروها است.

رژیم غذایی مناسب سامویید ها

مقدار روزانه توصیه شده: 1.5 تا 2.5 فنجان غذای خشک با کیفیت بالا در روز

توجه: میزان غذای سگ شما به اندازه ، سن ،  متابولیسم و ​​سطح فعالیت وی بستگی دارد. یک سگ بسیار فعال بیش از یک سگ بی تحرک به غذا نیاز دارد. کیفیت غذای سگ که خریداری می کنید نیز تفاوت ایجاد می کند.

توله سگهای ساموئید به رشد آهسته و ثابت نیاز دارند. از یک رژیم غذایی با کیفیت خوب با 22 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 15 درصد چربی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه با ساموئید ، به دامپزشک مراجعه کنید.

انواع بیماری های سگ ها و راه های درمان۳۱

محبوب ترین و بهترین نژادهای گربه در جهان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات