خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

چگونه سهره و قناری را با هم جفت کنیم؟

جفت گیری سهره و قناری برای تولید پرندگان خوش رنگ صورت می گیرد. عده ای از پرورش دهندگان این جفت گیری را بدشگون می دانند. آن ها فکر می کنند اگر این جفت گیری صورت بگیرد. برای پرورش دهندگان اتفاقات ناخوشایندی خواهد افتاد. البته من این مسائل را باور ندارم. بیشتر سعی می کنم در مورد آنچه که میدانم و مطمئن هستم برایتان بگویم.

خارج از بحث بدشگون بودن جفت زدن قناری با سهره. عده ای از پرورش دهندگان علاقه دارند سهره ی نر را با قناری ماده جفت بزنند. به همین خاطر دوستان زیادی می پرسند آیا جفت گیری سهره و قناری امکان پذیر است؟ آیا جوجه های حاصل  جفت گیری قناری و سهره، بارور می شوند؟

در این مقاله قصد دارم به صورت کامل در مورد جفت گیری قناری و سهره اطلاعاتی را دراختیارتان قرار بدهم.

پس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم؟

جفت گیری سهره و قناری امکان پذیراست؟!

شما می توانید سهره و قناری را با هم جفت بزنید. با جفت گیری سهره و قناری، قناری قرمز نارجی بوجود می آید! اما باید به خاطر داشته باشید که اغلب جوجه های حاصل از جفت گیری سهره و قناری عقیم هستند.

برای جفت گیری سهره و قناری بهتر است سهره ی نر را با قناری ماده جفت بزنید. البته  سهره ی نر بسیار وحشی تر از قناری نر است و قناری ماده را بسیار اذیت می کند. از آن طرف سهره های ماده بسیار در انتخاب جفت مشکل پسندند.

اما با این وجود باز جفت زدن سهره ی نر با قناری ماده بهتر از برعکس آن است.

اما باید بدانید که این نوع جفت گیری اصول خودش را دارد!

اقدامات قبل از جفت گیری سهره و قناری

در این نوع جفت گیری، سهره ی نر باید سهره ای بالغ بوده و از سلامتی کاملی برخوردار باشد.

برای تشخیص بالغ بودن سهره ی نر باید به رنگ نوک سهره توجه کنید. سهره های بالغ نوک سفید مایل به صورتی دارند. خط مشکی روی نوک سهره باید کاملا محو شده باشد.

سهره های نر باید ۳ تا ۴ سال سن داشته باشند.

باید اقداماتی انجام دهید که سهره نر را کاملا مست کنید. مثلا بهتر است سهره ی نر را تنهایی در قفس بیاندازید. تا زمانی که کاملا مست شود و بلند آواز بخواند.

بعد از این اینکه سهره ی نر آماده ی جفت گیری شد. آن را به قفس قناری ماده منتقل کنید.

در این حالت ممکن است به قناری عکس العملی نشان ندهد و جفت گیری نکند. اما باید صبور باشید تا سهره و قناری بهم عادت کنند. تا نهایتا جفت گیری انجام شود.

 

اقداماتی که قبل از جفت گیری برای قناری ماده باید انجام دهید

برای انتخاب قناری ماده بهتر است قناری ماده جثه ی درشتی نداشته باشد. بهتر است قناری از نژاد مخلوط قناری رنگی با قناری فری باشد.

برای آماده کردن قناری ماده برای جفت گیری ، بهتر است قناری ماده را بین دو قفس نر مست که قرص می خوانند، قرار دهید. البته طوری که قناری ماده آن قناری ها را نبیند و فقط صدایشان را بشنود. قناری ماده با شنیدن صدای قناری های مست و آواز خوان برای جفت گیری آماده می شود.

در قفس قناری ماده یک لانه و یک ظرف آبتنی قرار بدهید. اجازه دهید هر روز آبتنی کند. زمانی که قناری ماده کاملا آماده شود و به جفت گیری و لانه سازی تمایل نشان داد. قفسش را کنار قفس سهره ی نر قرار دهید.

سهره ی نر قابلیت آن را دارد که همانند قناری نر محکم بخواند و قناری ماده را تحریک کند. بنابراین زمانی که دیگر تشخیص دادید با خواندن سهره، قناری ماده عکس العمل نشان می دهد و سهره هم برای جفت گیری با قناری تمایل نشان می دهد. سهره را به قفس قناری ماده منتقل کنید.

به شما توصیه میکنم دم قناری را قبل از جفت گیری بچینید. پرهای مخرج سهره ی نر را حتما کوتاه کنید. و آن ها را در جای تاریک قرار بدهید تا بتوانند به خوبی جفت گیری کنند.

البته باید در جفت گیری سهره و قناری صبر زیاد خود را نشان دهید و با حوصله اقدامات لازم را انجام دهید.

 

آیا جفت اندازی سهره پیشانی سرخ با قناری امکان پذیر است؟

بله جفت زنی سهره پیشانی سرخ و قناری امکان پذیر است. اما بسیار دشوار است.

برای اینکه بتوانید در این جفت زنی موفق شوید باید ابتدا سهره ی پیشانی سرخ نر را آماده کنید. بعد از آن قفس  قناری ماده را به مدت یک هفته کنار قفس سهره ی نر قرار دهید.

اگر سهره ی نر با جیک جیک کردن قناری شروع به خواندن کند. باید سهره ی نر را وارد قفس قناری ماده کنید. در این صورت اگر با هم درگیر نشدند می توانید با خیال راحت انتظار جفت گیری داشته باشید. در غیر اینصورت اگر با هم درگیر شدند حتما آن ها را از هم جدا کنید.

جوجه های حاصله از سهره پیشانی سرخ و قناری ماده، گل به سر قناری خواهد بود.

می توانید جوجه های آن را با یک سهره یا قناری آواز خوان بیاندازید تا بعد از یک ماه آواز خواندن را به خوبی یاد بگیرند.

خلاصه و جمع بندی مطالب

با توجه به علاقه ی زیاد پرورش دهندگان به جفت زدن سهره و قناری و سوالات زیادی که در این باره از من پرسیده بودند. تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم.

مهم ترین سوالی که درباره جفت گیری سهره و قناری بود در مورد امکان پذیری جفت گیری بود.

در این مقاله متوجه شدید جفت گیری سهره و قناری امکان پذیر است. و حاصل این جفت گیری معمولا قناری های قرمز بوجود می آیند!

اما به شما عزیزان توصیه می کنم اگر صرفا برای بدست آوردن قناری های خوش رنگ و قرمز سهره و قناری را با هم جفت می زنید. باید بدانید راه های دیگری هم برای قرمز کردن رنگ پرهای قناری وجود دارد!

شما می توانید در دوره ی پرریزی  به قناری هایتان فلفل دلمه قرمز بدهید تا پرهایی که می خواهند در بیاورند به رنگ قرمز در بیایند.

اما باید بدانید که این رنگ قرمز پرها دوره ای است با ریختن پرها و درآوردن پرهای جدید رنگ پرها کمرنگ می شود.

متوجه شدید که مشکل بزرگی که در جفت گیری سهره و قناری وجود دارد، عقیم بودن جوجه ها است. اکثر جوجه های حاصله از سهره و قناری، نابارور هستند!

جفت گیری سهره و قناری بسیار دشوار است بنابراین  باید بسیار صبور باشید. صبر مهم ترین کلید موفقیت در جفت گیری سهره و قناری است.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی برده باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات