خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

کدو تنبل برای سگ و حیوانات خانگی خوبه یا بد، کدو حلوایی چطور؟

خواص کدو تنبل برای سگ ها و حیوان خانگی شما

طبق گفته وبسایت thevetpractice، کدو تنبل همونطور که برای آدما خاصیت داره، برای سگ‌ها هم خواصی داره و حتی برای رفع بیماریهای آنها مفیده که در ادامه به بعضی از اونا اشاره می‌کنیم:

داشتن مواد مغذی

کدو تنبل سرشار از موادی مثل کارتنوئید (پیش‌ساز ویتامین آ)، ویتامین‌های ب، ث و‌ای، کلسیم، فسفر، پتاسیم و مسه. منبع خوبی از کربوهیدرات هم هست و خیلی سریع یک قسمت از انرژی مورد نیاز بدن حیوون رو تامین می‌کنه.

خاصیت کاهش وزن

کدو تنبل کالری کمی داره، شکم حیوون رو پر می‌کنه و باعث می‌شه کمتر غذا بخوره. خوشبختانه بیشتر سگ‌ها هم از طعم کدو تنبل خوش‌شون میاد و در نتیجه با این کار اصلا مشکلی دارن.

رفع بیماری‌های گوارشی سگ

کدو بهترین منبع فیبره و می‌تونه به مشکلات و بیماری‌های گوارشی در سگ کمک کنه، مشکلاتی مثل:

  • رفع ناراحتی معده
  • بهبود هضم
  • کاهش مشکلات غده مقعدی
  • برطرف شدن یبوست و اسهال

 

مصرف منظم پوره کدو باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می‌شه.

 

کدو تنبل برای اسهال سگ

کدوی پخته و پوره شده فیبر محلول خیلی زیادی داره و معمولا به عنوان یک راه درمان طبیعی برای اسهال سگ معرفی می‌شه چون فیبر محلول حرکت غذا تو روده کوچیک رو کند می‌کنه.

از طرفی اسهال باعث از دست رفتن الکترولیت‌های مهم مثل پتاسیم و در نتیجه کم آبی بدن می‌شه. کدو تنبل یک منبع عالی پتاسیمه و هر فنجونش ۵۰۵ میلی‌گرم از این ماده داره. ضمنا برای حیوونایی که دیابت دارن هم بی‌خطره.

 

اما گاهی اوقات هم ممکنه مشکل رو بدتر کنه و باید با احتیاط ازش استفاده کرد. اسهال همیشه ناشی از سریع بودن حرکت غذا توی روده نیست و می‌تونه به خاطر عوامل مختلف دیگه‌ای از بیماری لوزالمعده گرفته تا انگل‌ها هم به وجود بیاد.

کدو تنبل برای درمان یبوست سگ

کدو تنبل در مورد یبوست سگ هم می‌تونه کاملا موثر باشه و معمولا خوردن یک تا ۴ قاشق غذاخوری ازش مشکل رو برطرف می‌کنه. ولی اگه حیوون به خاطر مشکلاتی مثل بزرگ شدن پروستات یا اختلال کیسه مقعدی یبوست گرفته باشه خوردن کدو فایده‌ای نداره.

 

توجه: درمان‌های خانگی فقط برای ناراحتی‌های ساده و کوتاه مدت گوارشی خوبه. اگه اسهال یا یبوست سگ‌تون بعد از ۲۴ ساعت درمان نشد به دامپزشک مراجعه کنین.

 

سلامت پوست و موی سگ

ویتامین آ از عوامل مهم سلامت مو و پوسته که توی کدو حلوایی هم موجوده و از این حیث جزو غذاهای مفید برای سگ به حساب میاد.

چه مقدار کدو تنبل برای سگ مفیده؟

این مساله به جثه سگ‌تون بستگی داره. برای سگ‌های کوچیک با نیم تا یک قاشق چای‌خوری شروع کنین و اگه لازم بود کم کم تا ۲ قاشق چای‌خوری برسونیدش. برای سگ‌های بزرگ از یک قاشق غذاخوری شروع کنین و در صورت لزوم مقدارشو افزایش بدین، مثلا تا دو قاشق غذاخوری.

اگه مطمئن نیستی چه رژیم غذایی برای سگت مناسبه، کافیه فرم زیر رو پر کنی تا متخصصان تغذیه پت پرس در اسرع وقت بهترین برنامه غذایی رو برای سگت تنظیم کنن.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. 0919****1892 آذر ۳۰, ۱۴۰۱ پاسخ

    من واقعا متشکرم
    خیلی ممنون
    بابت توضیح ها ک این برنامه داده
    هم سگ پامر اکی شد
    هم سامویید
    هم شیتزو
    دستتون درد نکنه
    لطفا بابت شیتزو تریر متالب بزارین ممنون میشوم 💋💚💚💚

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات