خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

نژاد های کبوتر یا کفتر

کبوتر (کفتر)

۱۱ آذر ۱۳۹۹ 1709 بازدید
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

نژاد های کبوتر یا کفتر

 

1-2-2- نژاد کارنیه[1]

این نژاد از کبوترهای جنوب بلژیک و شمال فرانسه به وجود آمده است . در اوایل قرن بیستم در آمریکا بر روی آن کار شده است . این کبوتران به وزنی در حدود 750-650  گرم می رسند . در کبوترهای جوان آماده ذبح وزن آنان حدود 500 گرم می باشد.  فرم سینه طویل تر ، بدون دم و پهن تر   ، این نژاد را از شاهی سفید متمایز می کند (16).

 

2-2-2-  نژاد مونداین[2]

یکی از قدیمی ترین کبوترهای فرانسه به شمار می آید و وزنی در حدود 900-750 گرم پیدا می کند . کبوتر جوان آماده ذبح آن حدود 600  گرم وزن دارد . این نژاد در رنگهای مختلف ظاهر   می شود (16).

3-2-2- نژاد تگزان[3]

این نژاد از آمیختگی نژادهای مونداین و کینگ به وجود می آید . این نژاد یک نژاد گوشتی به حساب می آید که رنگ نرها سفید ، کمی سرخ یا خاکستری و ماده ها سرخ کمرنگ یا خاکستری کمرنگ می باشند(18).

4-2-2- نژاد کینگ[4]

یک نژاد گوشتی آمریکایی است که در قرن نوزدهم میلادی در این کشور  از آمیخته گری بین نژادهای مونداین و مالت[5] به وجود آمده است . وزن آن 900 تا 1000 گرم می باشد در نوع سفید آن جوجه های نر ، سفید رنگ با پرهای کوتاه و منقار سفید و ماده ها با پرهای بلندتر و پر پشت تر و حلقه خاکستری بر روی منقار هستند(18).

نوع سفید کبوترهای کانادایی کینگ که از ترکیب کبوتر مودنا[6] با کینگ آمریکایی به وجود آمده اند برای بازارهای استرالیا مناسب می باشند (18).

کبوترهای کینگ کانادایی وقتی با نژادهای دیگر کبوتران ( مانند مودنا ، کینگ آمریکایی و  . . . ) آمیزش می کنند سالیانه 12 تا 14 جوجه سفید پوست 350 الی 500 گرمی تولید می کند ( 17).

 

5-2-2- نژاد جانت رانت [7]

کبوتری است گوشتی که در ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و آمریکا پرورش داده می‌شود ، انواع آن بنام نژاد های ایتالیایی ، رومی ، اسپانیایی و آمریکایی وجود دارند ، این کبوتر  بیش از دو قرن است که پرورش داده می‌شوند . وزن این نژاد به 1000 گرم می رسد  و در بوجود آمدن نژاد کینگ نقش داشته است (17).

6-2-2- نژاد راندون  [8]

منشأ این نژاد از منطقه خاور میانه است ، منقار آن کوتاه و شاهپرهای دم و بال بسیار بلند هستند . این پرنده دو واریته دارد ، اولی راندون مصری یا راندون قاهره و دومی راندون سوریه است . راندون سوری کوچکتر از واریته مصری بوده و بهتر پرواز می کند . فاصله  دو سر بال در حالت باز شده در نژاد راندون به 80 سانتیمتر می‌رسد(17).

 

7-2-2-  نژاد نان[9]

نژادی است فرانسوی با هیکلی بزرگ که از آمیخته گری نژاد های رومی و مونداین به وجود آمده است . وزن  این نژاد به بیشتر از 800 گرم نیز می‌رسد از خصوصیات ظاهری آن چشمان سفید ، مردمک سیاه و کاکلی است که به رنگهای سرخ ، زرد ، سیاه ، سفید و ابلق دیده می شود (16).

8-2-2- نژاد لینس [10]

نژادی است گوشتی  که منشأ آن کشور لهستان است . وزن آن 600 گرم و طول آن 40 سانتیمتر  است . پرهای سر و دم تیره رنگ است که به سمت زیر شکم روشن تر می شود . بالها به رنگ روشنتر با دوخط انتهایی بر روی بال است(17).

9-2-2-  نژاد داماشن[11]

نژادی است بسیار قدیمی که منشأ  آن از خاور میانه و کشور سوریه ( دمشق ) است که در قرن 17 میلادی شناخته شده است . از خصوصیات ظاهری این پرنده وجود حلقه سیاه دور چشمان و دو خط تیره رنگ بر روی بالهاست وجزو نژاد های متوسط است(21) . سرگرد ، نوک ظریف و هیکلی   هارمونیک از خصوصیات این نژاد است . ماهیچه سینه با توجه به ریخت شناسی  پرنده ، قوی و برجسته  و  خصوصیات لاشه، زیباییی و بازار پسندی خاصی به آن اعطا می کند . توانائی جنسی خوب و عموماً زاد آوری مطلوبی دارد . همانگونه که از نامش پیداست قدرت پرواز بسیار بالایی دارد. عموماً بین پرورش دهندگان کبوتری که زمان بیشتری پرواز کند  ارزش بالاتری دارد . سویه های این نژاد زیاد و معمولاً در مناطق مختلف نامهای محلی گوناگونی دارند . وزن زنده پرنده نر و ماده بالغ ، بین 300 تا 400 گرم در نوسان است (16).

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات