خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

تشخیص سن و جنسیت طوطی برزیلی

تکنیک های تشخیص سن و جنسیت طوطی برزیلی

طوطی برزیلی که با نام lovebird یا طوطی عشق یا طوطی کوتوله نیز شناخته می شود، بسیار انسان دوست و خونگرم است و با توجه به هوش بالایی که دارد، امکان آموزش بازی و ترفند به این پرنده وجود دارد.

اگر شما نیز علاقه مند به پرورش و نگهداری طوطی برزیلی در منزل خود هستید، ابتدا باید در مورد این پرنده تحقیق کنید و با خصوصیات و روحیات آن آشنا شوید و شرایط لازم برای نگهداری و پرورش طوطی برزیلی را فراهم کنید. هم چنین در مقاله انتخاب بهترین پرنده خانگی توضیحات کاملی در مورد انواع پرنده های زینتی داده شده است.

مطمئنا قدم اول قبل از خرید طوطی برزیلی ، آشنایی با روش هایی جهت تشخیص سن و جنسیت طوطی برزیلی است تا بتوانید بر اساس مهارتی که به دست آورده اید، یک جفت طوطی برزیلی نر و ماده و جوان انتخاب کنید تا در آینده نیز بتوانند جفت گیری و تولید مثل کنند که این کار به افزایش درآمد شما نیز کمک خواهد کرد.

تشخیص نر یا ماده بودن طوطی برزیلی چگونه انجام می شود؟

طوطی برزیلی های نر و ماده شباهت زیادی به یکدیگر دارند و مشاهده ظاهری نمی توان به نر و ماده بودن آنها پی برد، اما روش هایی در این مقاله توضیح داده شده که کمک زیادی به تشخیص جنسیت طوطی کوتوله خواهد کرد. به عنوان مثال از روی جثه، استخوان های لگن و رفتارهای پرنده می توان جنسیت آنها را فهمید. موارد زیر کمک زیادی خواهند کرد:

معمولا پرنده نر هیکل و جثه قوی تر و درشت تری نسبت به پرنده ماده دارد.

پرنده ماده رفتار آرام تری نسبت به طوطی برزیلی نر دارد و جیغ و داد های کمتری دارد، اگر دست خود را به سمت پرنده ماده ببرید شاید گاز نگیرد، اما پرنده نر حالت تهاجمی بیشتری از خود نشان خواهد داد.

اگر در قفس آنها لانه بسازید، پرنده ماده به سمت لانه خواهد رفت و از آن محافظت خواهد کرد و حتی در داخل قفس نخ و پوشال وجود داشته باشد، از آن برای لانه سازی استفاده خواهد کرد.

از طریق بررسی استخوان لگن طوطی می توان به نر یا ماده بودن آن پی برد. کافیست پرنده را به پشت بر روی کف دست خود قرار دهید و استخوان لگن بین پاهای او را بررسی کنید، در صورتی که استخوان ها از هم فاصله داشته باشند، پرنده ماده است. اما در صورت نزدیک بودن استخوان ها می توان نتیجه گرفت که پرنده نر است.

معمولا نوک پرنده ماده با نوک پرنده نر متفاوت است. نوک پرنده ماده پهن تر است اما نوک پرنده نر نازک تر دیده می شود.

پرنده ماده گردن کوتاه و سر پهن تری دارد، اما پرنده نر گردن دراز و سر کوچکتری دارد.

معمولا سفیدی دور چشم پرنده ماده بیشتر از پرنده نر است.

در این مقاله به نکات مهمی جهت تشخیص سن و جنسیت طوطی برزیلی یا همان طوطی کوتوله پرداخته شد، با استناد به نکات این مقاله تا حد زیادی در انتخاب و خرید یک جفت طوطی برزیلی جوان موفق عمل خواهید کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات