خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه
خرید و فروش پت - واگذاری حیوانات خانگی و سگ و گربه

1- با ارتفاع بسیار کم در محدوده منزل کبوترباز.

2- دوربونی یا میون توا (میان تاب‌ها)‌ با ارتفاع متوسط.

3- جاکار، با ارتفاع زیاد که کبوتر با چشم به زحمت دیده می‌شود.

4- (چسب) با ارتفاع بسیار زیاد که کفترها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. در این موقع و در این ارتفاع می‌گویند به آسمان چسبیده است.

از قدیم کفتربازی در ایران در بین گروه‌های اشرافی و مالکان و شاهزاده‌ها متداول بوده که جنبه تفننی و سرگرمی داشته است و از کبوتربازی سودی اقتصادی در نظر نبوده است و به کبوتربازان عشق‌باز ‌می‌گفتند. ولی کم کم از طبقات مرفه به سایر گروه‌ها و حتا طبقه کم‌درآمد کشیده شد و در این گروه از کبوتربازان هدف سودجویی بوده و به عنوان شغل و حرفه‌ای درآمده است. بنابراین در زمان حال در بین طبقات مرفه هدف عشق، علاقه و سرگرمی است؛ در صورتیکه در بین طبقات پایین‌تر هدف سودجویی و نوعی حرفه و پیشه است.

منزلت و موقعیت اجتماعی کبوتربازان در شهر اراک به این صورت است که در شهر اراک به‌طور کلی کفتربازی در زمره کارهای ناپسند و غیرمتعارف است و هرگاه کسی به این کار دست زند، مردم با دیدی بدبینانه به او نگاه می‌کنند و او را جزو افراد شرور و ماجرجو به حساب می‌آورند؛ هرچند که در بین گروه‌های طبقه اول افرادی تحصیل‌کرده وجود دارند. همانطور که در تمام جهان افرادی به کار تفننی دست زده و به آن عشق می‌ورزند، مانند داشتن مجموعه‌های مختلف از قبیل تمبر و عکس و تابلو و غیره گروهی هم در ایران به داشتن مجموعه کفتربازی با دیدی هنری نگاه کرده و با علاقه‌ای مفرط با این کار اوقات فراغت خود را می‌گذرانند.

زشتی و قبح این کار از آنجا شروع شده است که افرادی ستیزه‌جو و متجاوز به حقوق دیگران به کبوتربازی دست زده و هدف آنان غیر از عشق و علاقه و گذراندن وقت است؛ بلکه با دیدی اقتصادی به قضیه نگاه می‌کنند و در هنگام کفتربازی غیر از اینکه در پشت بام‌ها بطور دائم مزاحم همسایه‌ها هستند در برخورد با مردم از حالت ادب و نزاکت خارج شده و مردم را نسبت به خود بدبین می‌کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه لوازم حیوانات